پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118850
نگراني شديد صهيونيست ها از نزديک شدن آمريکا به ايران
تاریخ انتشار : 1393/06/20 10:44:56
نمایش : 1274
معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي با لحني طعنه‌آميز گفت: «ائتلاف بين المللي به خصوص براي اروپاييان مفيد خوهد بود، آن هم وقتي که شهروندان اروپايي ‌اجيرشده توسط دولت اسلامي به کشورهاي خود برگردند".»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مقامات رژيم صهيونيستي از احتمال مذاکره پنهاني ايران و آمريکا ابراز نگراني کرده اند. در حالي که هم آمريکا و هم ايران هرگونه همکاري در عراق را رد کرده اند اما برخي منابع غربي علاقه دارند اينگونه تبليغ کنند که ايران و آمريکا همکاري دارند.

سايت راديو فرانسه (Radio France Internationale) نوشته است: مقامات نزديک به بنيامين نتانياهو، صريحاً ابراز نگراني کردند که در ازاي شرکت ايران در مبارزه با دولت اسلامي [تروريست هاي داعش]، آمريکا در مقابل ايران انعطاف نشان دهد و در مذاکرات اتمي کوتاه بيايد. در حال حاضر آمريکا سخت در تلاش است تا براي رويارويي با دولت اسلامي، همکاري کشورهاي عرب منطقه را جلب کند.

به پيروي از وزير خارجۀ اسرائيل، معاون وي، "تساهي هانگبي" نيز طرح تشکيل يک ائتلاف بين‌المللي عليه دولت اسلامي را بسيار مثبت توصيف کرد و سپس با لحني طعنه‌آميز افزود که اين همکاري "بخصوص براي اروپاييان مفيد خوهد بود، آن هم وقتي که شهروندان اروپايي ‌اجيرشده توسط دولت اسلامي به کشورهاي خود برگردند".

امروز چهارشنبه، "آويگدور ليبرمن" وزير خارجۀ اسرائيل در راديو اسرائيل گفت: «من از اين که آمريکا براي مبارزه با دولت اسلامي ابتکار عمل را به دست گرفته و براي تشکيل ائتلاف در اين جهت تلاش مي‌کند خوشحالم و اميدوارم که اين تلاش‌ها به ثمر برسند.»

اما آقاي تساهي هانگبي که از نزديکان نخست‌وزير، بنيامين نتانياهو به شمار مي‌آيد، در عين حال از نگراني‌هايش از روابط آمريکا با ايران سخن گفت و توضيح داد: «نزديکي ايران و آمريکا غيرممکن نيست. دولت اسلامي، خطرناک‌ترين دشمن ايران و متحدش سوريه  است. همچنين دشمن کشورهايي است که منطقۀ نفوذ ايران به شمار مي‌آيند، مثل لبنان يا عراق... و مي‌دانيم که بعضي اوقات، دشمن دشمن ما، دوست ما مي‌شود...»

به عقيدۀ معاون ليبرمن، در صورت شرکت ايران در مبارزه با دولت اسلامي[تروريست هاي داعش]، آمريکايي‌ها نوعي انعطاف در قبال ايران نشان خواهند داد.

هانگبي اضافه کرد: "البته آمريکايي‌ها احتمال چنين نزديکي را انکار کرد‌‌ه‌اند اما بايد منتظر روز ٢۴ نوامبر شد، يعني روزي که مذاکرات اتمي بايد به پايان برسد".

تاکنون واشنگتن رسماً و علناً هر نوع همکاري با ايران را در مبارزه با دولت اسلامي رد کرده است. اما منابع متعدد غربي و منطقه‌اي گزارش مي‌دهند که همکاري نظامي ميان نيروهاي آمريکايي و ايراني عملاً در خاک عراق جريان دارد.

هم زمان با ابراز نگراني‌هاي اسرائيل، جان کري، وزير خارجۀ آمريکا سفرهاي خاورميانه‌اي خود را از بغداد آغاز کرد. هدف اصلي وي، جلب حمايت کشورهاي منطقه در نبرد عليه دولت اسلامي است. قرار است که فردا، پنجشنبه، جان کري به عربستان برود و در شهر جده با نمايندگان کشورهاي عرب منطقۀ خليج فارس به گفتگو بنشيند. اما قبل از آن –چهارشنبه شب- در واشنگتن، باراک اوباما استراتژي آمريکا را در جنگ عليه دولت اسلامي تشريح خواهد کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html